​​Tlf.: 32 50 79 50

• Hovedpine om morgenen?
  • Smertende kæbeled?
  • Sover dine fingre?
  • Følsomme & ømme tænder?
  • Tandslid og tænderskæren?
  • Stiv nakke med muskelømhed

Vi introducerer her en ny metode til behandling af bidfunktions forstyrrelser eller TMD (temporær Mandibulær Dysfunkion), som det også kaldes.
I litteraturen angives op til 60 % af befolkningen at lide af forskellige TMD-symptomer af varierende grad.

Løsningen herpå kaldes NTI og er en enkel modifikation af et allerede eksisterende koncept.​

NTI incisal skinnen

NTI er en bideskinne af polykarbonat,som tandlægen tilpasser individuelt til dig.
Til forskel fra den traditionelle bideskinne af typen ”hestesko”, placeres NTI kun over fortænderne.
Tilpasningen går meget let og tandlægen fremstiller NTI-skinnen på

et´ besøg.

Kroppens eget beskyttelses refleks

NTI er forkortelse for Nociceptive Trigeminal Inhibition. Dette står for den medfødte beskyttelses-refleks,som udløses når tænderne belastes for meget.
Refleksen er først og fremmest forbundet med underkæbens fortænder.
Den medfødte refleks udløser en nerveimpuls, som forhindrer at sammenbidning kan ske med særlig stor kraft.

Indikationer

Anvendelsesområderne for NTI er alle situationer, hvor muskelkræfter skal reduceres.
Dette indbefatter derfor de fleste tilfælde af mandibulær dysfunktion (TMD)

Mere effektiv end tidligere bideskinner

Eftersom årsagerne til bidfunktions forstyrrelser er mange samt symptomerne ofte er varierende, så kan bidfunktions forstyrrelser være svære at behandle. NTI reducerer den faktor som altid er til stede for at symptomerne skal opstå.
Derfor kan man sige at NTI skinnen behandler årsagen og ikke symptomerne. Effekten af denne type skinne vurderes blandt brugerne, som anselig større end nogen anden type bideskinne.
Vi er så sikker på behandlingen at vi giver "tilfredshedsgaranti". Hvis man efter en måned ikke er tilfreds med behandlingen giver vi honoraret tilbage mod aflevering af den brugte skinne.

Godkendt til at forebygge TMD

Efter omhyggelige test, som udelukkede eventuelle uønskede sideeffekter med NTI-skinnen, blev den godkendt i 1998 til behandling af bidfunktions relaterede problemer, inklusiv hovedpine, af FDA ( Den Amerikanske Sundhedsstyrelse).
For nyligt har FDA også godkendt NTI som forebyggende behandling af migræne.
Der findes omfattende forskning som støtter NTI-konceptet og et stor antal publicerede videnskabelige studier om NTI og dens effekt på TMD.
I Canada, USA, Sverige og Norge er der indtil videre fremstillet over 400.000 NTI-skinner.
Man kan således trygt fastslå at NTI-skinnen er forenelig med både videnskab og udbredt testet klinisk erfaring.

Konklusion

Ingen, - det være tandlæge eller patient, har noget at tabe på at prøve dette nye koncept. NTI reducerer effektivt evnen til at udvikle muskelkræfter der kan skade tænderne. Den beskytter kæbeleddet fra overbelastning og tænderne for unødig slid.Derved forebygges også risikoen for muskelbesvær, kæbeleds-problemer, hovedpine, følsomme tænder samt
tandskader.

Hvordan kommer jeg videre?

Tal med din tandlæge, som efter en vurdering kan tilpasse en skinne til dig.
Yderligere information kan findes på www.nti-tss.com

​Mandag: 09:00 - 17:00

Tirs., ons & fredag: 09:00 - 15:00

Torsdag: 10:00 - 17:30

Medbring venligst sygesikrings-bevis ved 1. behandling.

Amagerlandevej 2, 1tv

2770 Kastrup